За один тільки минулий рік в Китаї з'явилося досить підприємств, щоб випускати до 5 млн автомобілів з новими типами силових установок, але в результаті продано було лише ненабагато більш як 1 мільйона машин.
Як пояснює Bloomberg, зараз в Китаї зареєстровано близько 846 автовиробників, приблизно 300 з них готові випускати транспортні засоби з енергетичними установками нового типу, мається на увазі як гібриди, так і електромобілі. За весь минулий рік в лад було введено потужностей, яких вистачило б на випуск п'яти мільйонів машин, але електромобілів було продано в чотири рази менше. Понад десять автовиробників оголосили себе банкрутами, а конвеєри багатьох в результаті завантажені лише частково.
Інвестиції невеликих компаній у виробництво електромобілів до недавніх пір заохочувалися муніципальною владою багатьох регіонів Китаю, в результаті підприємці побудували надмірну кількість виробництв, скориставшись пільгами в очікуванні буму електромобілів. Багато новачків надалі зіткнулися і з технічними труднощами, що відбило у них бажання займатися виробництвом електромобілів. Деякі підприємства в результаті виявилися занедбані ще до того, як приступили до випуску серійної продукції.
Влада КНР тепер закликають муніципалітети строго контролювати ступінь завантаження устаткування на конвеєрах автовиробників. Якщо вона не досягає розумного рівня, то влада не повинна давати дозвіл на будівництво нових підприємств в регіоні. Консолідація гравців ринку теж здається розумною мірою, оскільки влада КНР вважає, що в країні розвелося занадто багато виробників електромобілів.
Прикладом необачної політики може служити історія марки Byton, яка спершу розраховувала на випуск електромобілів в кооперації з Foxconn, але останнім часом зіткнулася з відсутністю ініціативи з боку партнера. Вважається, що Foxconn вирішила згорнути проєкт через наявність у Byton фінансових труднощів. Заснована у 2016 році компанія Bordrin Motors розраховувала налагодити випуск не менше 700 тисяч електромобілів на рік, але не встигла випустити жодного, оскільки була визнана банкрутом. Територія підприємства Bordrin тепер обнесена парканом і пустує. Побудоване у 2017 році підприємство Yinlong New Energy спіткала схожа доля, хоча спочатку тут планувалося до 2018 року налагодити випуск до 30 тисяч електромобілів і електробусів щорічно. Інвестори як і раніше сподіваються знайти для цього майданчика гідне застосування типу виробництва тягових батарей.