Новини компанії

Тарифні плани енергетиків будуть відрізнятися

Тарифні плани енергетиків будуть відрізнятися за терміном дії, цінами і обсягами


Чи можна заощадити на закупівлю електроенергії? Відповідь на це питання як населення, так і бізнес зазвичай шукають всередині своїх квартир і підприємств. Хтось задовольняється зміною електроламп на енергозберігаючі. Хтось йде далі, встановлюючи менш енергоємне обладнання або двох / трьохзонні лічильники електроенергії. Причому в самих розрахунках ефективності таких проектів ціна електроенергії приймається як величина постійна, константа. Це й не дивно, адже за станом на сьогодні, ринку електроенергії як такого в Україні не існує. Регулятор фіксує ціни на рік вперед. Споживачі часто прив'язані до одного фіксованого постачальника за регіональним принципом (так звані обленерго).


З одного боку, діюча схема продажів електроенергії не позбавлена переваг. Надійність постачання гарантована на державному рівні, ціни фіксовані, обсяг споживання не лімітований і може оперативно варіюватися в будь-якому діапазоні за бажанням споживача настільки, наскільки це дозволяють технічні можливості ліній електропередач.


Негативні сторони чинної моделі очевидні - клієнт позбавлений права вибору постачальника електроенергії, відповідно на ринку відсутня цінова конкуренція. Саме цей недолік і покликаний усунути новий формат ринку електроенергії, який буде запущений з 1 липня 2019 року. Саме починаючи з цього часу підприємства зможуть самостійно вибирати постачальника електроенергії і навіть безпосередньо укладати контракти з виробниками електроенергії: АЕС, ТЕС, ГЕС. Це дасть можливість заощадити за рахунок принципово іншої структури ціноутворення на електроенергію. Говорячи образно, споживач електроенергії з пустельного радянського гастронома перенесеться в перенасичений пропозиціями сучасний шопінг-мол.


Однак для реального отримання вигоди в нових умовах, клієнтам ринку електроенергії знадобиться і нова експертиза. Наприклад, перед тим, як включити в роботу виробничу лінію або електробойлер, потрібно буде переконатися в тому, що обсяг електроенергії необхідний для їх запуску реально законтрактований на наступну годину поставки. І якщо для населення таке «ускладнення» навряд чи буде впроваджено в найближчому майбутньому, то для комерційних споживачів (бізнесу) це перетвориться в рутинну задачу.


Крім балансування фізичної позиції (погодинне відповідність обсягів споживання і закупівлі) клієнт зіткнеться з вибором цін. І це також нетривіально. Електроенергія виробляється і споживається в одне і Водночас, тому в Європі ціни на електроенергію встановлюються на 15-хвилинні інтервали. В українському ринку плануються до реалізації погодинні ціни. Крім погодинної диференціації ціни будуть носити сезонний характер і перебувати під впливом світового ринку енергоресурсів. Тому на західноєвропейських ринках рішення про те, коли і скільки необхідно купити електроенергії приймається автоматизованими комплексами в онлайн режимі.


Саме тому, рік, що залишився до введення в роботу нової моделі ринку електроенергії, клієнти бізнес-сегменту, особливо енергоємні, повинні провести продуктивно, з точки зору створення власної експертизи та побудови нової системи взаємин з виробниками електроенергії. З боку клієнта необхідно повне розуміння своїх потреб, (які включають прогнозний погодинної графік, драйвери зниження і зростання обсягів споживання) і інструменти управління власним споживанням електроенергії. Постачальники і виробники електроенергії, і це я можу з упевненістю сказати на прикладі нашої компанії, працюють над тим, щоб запропонувати максимальну гнучкість і різноманітність тарифних планів, які будуть відрізнятися за терміном дії, ціновим індикаторами і обсягами. І саме головне, клієнтам і постачальникам необхідно навчитися ефективно комунікувати і знаходити спільні, взаємовигідні рішення. Так, шлях еволюції від статусу «споживача» до рівня «клієнта» не так уже й і простий.


Але це тренд усіх споживчих ринків, які з ростом пропозиції і розвитком IT-технологій стають територіями для просунутих користувачів. І саме через подібні, потрібно зізнатися вельми непрості, структурні зміни ми зможемо побудувати сучасне технологічне бізнес середовище, яке дозволить розвиватися вітчизняним підприємцям і підвищить привабливість країни для зарубіжних інвестицій.




З новин http://biz.liga.net