"У разі недотримання ОСР показників якості електричної енергії, що призвело до зміни напруги або якщо споживач зазнав матеріальних збитків (ушкодження майна), він може звернутися до ОСР з відповідним зверненням. У таких випадках споживачеві корисно знати послідовність своїх дій та їх результати", – повідомив регулятор.
Зокрема, у разі тривалого недотримання ОСР показників якості (рівня напруги) споживачеві потрібно спочатку звернутися до ОСР.
Оператор системи розподілу, зі свого боку, має розглянути звернення протягом 15 днів, у разі проведення вимірювань параметрів якості електроенергії – протягом 30 днів та у разі колективного обігу – 45 днів.
Якщо ОСР не визнає звернення споживача обґрунтованим, він зобов'язаний провести необхідні вимірювання параметрів якості електроенергії та повідомити споживача про результати у разі, якщо порушення не підтвердилося. Якщо ж порушення підтвердилося, оператор має усунути причини постачання неякісної електроенергії та надати споживачеві компенсацію у розмірі 25% вартості тарифу на розподіл.
Крім того, споживач має право самостійно організувати проведення вимірювань параметрів якості е/е, залучаючи незалежні профільні організації, або звернутися до суду.
У разі, якщо споживач отримав матеріальні збитки, йому необхідно вказати у претензії до ОСР список пошкодженого майна та суму завданих збитків.
ОСР у разі має розглянути звернення споживача протягом 30 днів. Якщо оператор відмовиться компенсувати збитки, посилаючись на форс-мажорні обставини, що сталися не з його вини, споживач має право оскаржити рішення ОСР у суді.
Відповідно до кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКУ від 14 березня 2018 року №310, ОСР повинен дотримуватись затверджених регулятором показників якості електричної енергії, який характеризується фізичними параметрами поставленої споживачеві електроенергії та їх відповідністю встановленому стандарту. Параметри якості електроенергії у точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним ДСТУ EN 50160:2014 "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення".
Водночас пресслужба "ДТЕК Бурштинської ТЕС" підтверджує, що сьогодні о 04:14 було відключено від мережі енергоблок №9 через нориці у 3-му газоході котла, а о 08:24 було відключено від мережі енергоблок №4 через нориці у шахті котла. На підприємстві запевняють, що ремонтні бригади вже розпочали усунення зауважень. У роботі на ТЕС залишаються енергоблоки №5, 6, 7, 8 та 10.
Станом на 13.00 11 листопада з 12 енергоблоків Бурштинської ТЕС, за даними Укренерго, 4 знаходяться в аварійному ремонті, ще 3 знаходяться в поточному ремонті.
Це вже другий випадок надання аварійної допомоги зі Словаччини з початку листопада та дев'ятий випадок за останні 12 місяців. Також через аварійне відключення енергоблоків Бурштинської ТЕС аварійну допомогу потужністю 100 МВт було надано 2 листопада.
У той же день було надано аварійну допомогу з Білорусі потужністю 500 МВт в Об'єднану енергосистему України (ОЕС).