Новини компанії

НКРЕКУ надала послідовність дій споживача у разі отримання неякісної електроенергії від ОСР

Енергорегулятор (НКРЕКУ) представив послідовність дій споживача у разі отримання неякісної електроенергії від оператора системи розподілу (ОСР, колишні обленерго), а також у разі отримання споживачем матеріальних збитків.

"У разі недотримання ОСР показників якості електричної енергії, що призвело до зміни напруги або якщо споживач зазнав матеріальних збитків (ушкодження майна), він може звернутися до ОСР з відповідним зверненням. У таких випадках споживачеві корисно знати послідовність своїх дій та їх результати", – повідомив регулятор.

Зокрема, у разі тривалого недотримання ОСР показників якості (рівня напруги) споживачеві потрібно спочатку звернутися до ОСР.

Оператор системи розподілу, зі свого боку, має розглянути звернення протягом 15 днів, у разі проведення вимірювань параметрів якості електроенергії – протягом 30 днів та у разі колективного обігу – 45 днів.

Якщо ОСР не визнає звернення споживача обґрунтованим, він зобов'язаний провести необхідні вимірювання параметрів якості електроенергії та повідомити споживача про результати у разі, якщо порушення не підтвердилося. Якщо ж порушення підтвердилося, оператор має усунути причини постачання неякісної електроенергії та надати споживачеві компенсацію у розмірі 25% вартості тарифу на розподіл.

Крім того, споживач має право самостійно організувати проведення вимірювань параметрів якості е/е, залучаючи незалежні профільні організації, або звернутися до суду.

У разі, якщо споживач отримав матеріальні збитки, йому необхідно вказати у претензії до ОСР список пошкодженого майна та суму завданих збитків.

ОСР у разі має розглянути звернення споживача протягом 30 днів. Якщо оператор відмовиться компенсувати збитки, посилаючись на форс-мажорні обставини, що сталися не з його вини, споживач має право оскаржити рішення ОСР у суді.

Відповідно до кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКУ від 14 березня 2018 року №310, ОСР повинен дотримуватись затверджених регулятором показників якості електричної енергії, який характеризується фізичними параметрами поставленої споживачеві електроенергії та їх відповідністю встановленому стандарту. Параметри якості електроенергії у точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним ДСТУ EN 50160:2014 "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення".

Водночас пресслужба "ДТЕК Бурштинської ТЕС" підтверджує, що сьогодні о 04:14 було відключено від мережі енергоблок №9 через нориці у 3-му газоході котла, а о 08:24 було відключено від мережі енергоблок №4 через нориці у шахті котла. На підприємстві запевняють, що ремонтні бригади вже розпочали усунення зауважень. У роботі на ТЕС залишаються енергоблоки №5, 6, 7, 8 та 10.

Станом на 13.00 11 листопада з 12 енергоблоків Бурштинської ТЕС, за даними Укренерго, 4 знаходяться в аварійному ремонті, ще 3 знаходяться в поточному ремонті.

Це вже другий випадок надання аварійної допомоги зі Словаччини з початку листопада та дев'ятий випадок за останні 12 місяців. Також через аварійне відключення енергоблоків Бурштинської ТЕС аварійну допомогу потужністю 100 МВт було надано 2 листопада.

У той же день було надано аварійну допомогу з Білорусі потужністю 500 МВт в Об'єднану енергосистему України (ОЕС).