Новини компанії

Мене турбує якість електроенергії, яку я купую

Сьогодні ми відповімо на дуже поширене питання, що стосується якості електроенергії, яку ви купуєте.


Якість електричної енергії - це сукупність властивостей електричної енергії відповідно до встановлених стандартів, які визначають ступінь її придатності для використання за призначення.

Відповідно до пункту 5.1.2 Правил роздрібного ринку електричної енергії, відповідальним за дотримування показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, а також якості показників електричної енергії є оператор системи розподілу (ОСР).


Поява проблем з якістю електроенергії може призвести до наступних наслідків:

- збільшення споживання електроенергії та необхідної потужності обладнання;

- некоректна робота електролічильників;

- збільшення втрат енергії в мережах;

- перегрів електродвигунів та електричних машин, що прискорює старіння ізоляції та підвищує ймовірність аварії в результаті однофазних коротких замикань та їх переходу в багатофазні замикання;

- відмови і помилкові спрацьовування автоматики і пристроїв релейного захисту;

- відмови електроніки керування, обчислювальної техніки.


Якщо у вас виникають проблеми якістю електроенергії ви можете звернутися зі скаргою до ОСР, яку буде розглянуто за 15 днів, а у разі проведення вимірювань показників якості електричної енергії в точці розподілу електричної енергії – 30 днів.


За результатами розгляду скарги (претензії) споживача щодо якості електричної енергії ОСР надає відповідь споживачу у письмовій формі, яка повинна містити інформацію щодо:

- причин недотримання показників якості електричної енергії;

- заходів та строків стосовно усунення ОСР причин недотримання показників якості електричної енергії або проведених робіт, якщо причини недотримання показників якості електричної енергії було усунуто під час розгляду скарги;

- результатів вимірювання параметрів якості електричної енергії у разі його проведення.


Усі витрати, пов’язані із вимірюванням параметрів якості електричної енергії, покриває ОСР.


Електрозподільча компанія повинна усунути причини незадовільної якості:

- у строк 30 днів у разі можливості їх усунення оперативними діями персоналу;

- у строк 180 днів – у разі необхідності проведення будівельних робіт або заміни елементів мережі.